Головна сторінка

НОВИНКИ БУДУТЬ РОЗМІЩУВАТИСЬ ПОСЛІДОВНО. ПЕРЕГЛЯДАЙТЕ, БУДЬ ЛАСКА, СТОРІНКУ ДОНИЗУ.



ДЛЯ НАШИХ НАЙКРАЩИХ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКІВ

Любі випускники! Розумію, як вам непросто. Невизначеність завжди викликає тривогу. Та не забуваймо: випробування роблять нас сильнішими. Лише через певну кількість років ми в повній мірі зможемо усвідомити, яку користь людство винесло з цієї ситуації. Так, так, адже не лише величезний негатив принесла всесвітня пандемія.
      Щодо "плюсів", на мою думку, для одинадцятикласників:
  • триваліший проміжок підготовки до ЗНО;
  • більше часу вільного від уроків; 
  • можливість організувати  підготовку у зручний і найбільш оптимальний для кожного час;
  • карантинні обмеження не дозволяють масових розваг та зустрічей, що налаштовує на серйозну роботу та самовдосконалення.
Тож скористайтеся цим!!!

КОРИСНІ ВІДЕО ДЛЯ ВАС, НАШІ РОЗУМНИКИ!



 ЕФЕКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК ТА ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ТОНУС ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДОЗНО


Попереду у наших випускників шалені навантаження та надмірні хвилювання. Як все це успішно подолати? Існує дуже багато порад. Я хочу запропонувати до вашої уваги статтю Андрія Андрейка «Заспокойся, у тебе іспит», що розміщена в газеті «Психолог» за лютий 2015 року, № 4.
 Корисні  дихальні вправи й аутомасаж.
Вміння утримувати емоційну стабільність, знімати напругу, заряджатись енергією необхідні усім людям, в тому числі, й педагогам.
«Заспокойся, у тебе іспит»   https://drive.google.com/file/d/18GRvRwqKbI_9558KIbtAhvXgL1NHrxiv/view?usp=sharing


Плануй - отримуй!


Пам'ятаєте? З цим відео ви знайомі, але мені дуже хочеться, щоб ви ще раз переглянули, по-іншому, і взяли щось для себе. Адже будь-який успіх - це робота над собою!


Вкотре про підготовку до ЗНО

Тема підготовки до ЗНО  є ще актуальною для випускників. Тому буде зовсім не зайве,  корисне посилання на добірку сайтів освітніх платформ, і не тільки, які допоможуть ґрунтовніше зрозуміти і запам'ятати шкільний матеріал.

Буклет

Практичні рекомендації.
Спочатку підготуйте місце для занять
При­беріть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер'єр кім­нати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.
Складіть план занять
Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «Трохи позаймаюся», — а які саме розділи і теми.
Почніть зі складнішого
 З того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того ма­теріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

Чергуйте заняття і відпочинок
 Скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перер­ви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.
Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам'ятати напам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записува­ти. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.
Як запам'ятовувати матеріал?
Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утри­мати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою.
Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам'ятовувати складний текст, не розібрав­шись у його внутрішніх зв'язках, не зро­зумівши міркувань автора. Серед другоряд­ного потрібно виявити найголовніше.
Використовуйте асоціації
Метод локаль­ної прив'язки полягає у побудові для ряду, який ви намагаєтесь запам'ятати, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення пунктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на ва­шій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи за­учуваного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали ма­теріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

Як повторювати?
 Перекажіть текст свої­ми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом доз­воляє краще його запам'ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знахо­дження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.
Конспектування
Виявляється, текст мож­на сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дужки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються че­рез образність запису.
Таким чином, вам необхідно розбити великий текст Не більш ніж на 7 частин, пов'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО?
Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катас­трофічною. Починайте готуватися до іс­питів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно.
Якщо дуже важко зібратися із силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.
Щодня виконуйте вправи на зняття на­пруження, втоми, на розслаблення.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?
Виконайте дві будь-які вправи:
•   погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);
•   напишіть очима своє ім'я, по батькові, прізвище;
•   фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед собою (20 с);
•   намалюйте очима квадрат, трикут­ник — спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.
РЕЖИМ ДНЯ
Поділіть день на три частини:
•   готуйтеся до іспитів 8 годин на день;
•   займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте — 8 годин;
•   спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.
ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ?
Харчування має бути 3—4-разовим, ка­лорійним і багатим на вітаміни. Спожи­вайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наї­датися.
ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ?
1.  Чергуйте розумову і фізичну працю.
2. У гімнастичних вправах перевагу від­давайте перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.
3.  Бережіть очі, робіть перерву кожні 20—30 хвилин (відведіть очі від книжки, погляньте удалину).
4.  Мінімум телепередач!

ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ?
1.  Запитайте себе: «Чи допомагає хви­лювання впоратися із ситуацією?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що справді могло б зарадити саме Вам.
2.  Пам'ятайте: занепокоєння — це емо­ція, а не метод розв'язання проблем.
3.  Якщо ваші переживання стали нав'язливими, зверніться до шкільного пси­холога.
Успіхів Вам !!!
Практичний психолог – Гарніцька Т. Г.





Немає коментарів:

Дописати коментар